Co robimy w przedszkolu?
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU JĘZYKOWYM HAPPY KIDS
Nauczyciele organizują zajęcia rozwijające rozwój dziecka, wykorzystując do tego każdą sytuację i moment pobytu dziecka w przedszkolu, uwzglądniając typowe dla tego wieku potrzeby rozwojowe, wykorzystując dobrze zorganizowaną zabawę zarówno w budynku, jak i poza nim, na placu zabaw czy podczas wycieczki. Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku
w przedszkolu oparta jest na rytmie dnia, czyli powtarzających się systematycznie fazach, które pozwalają dziecku na stopniowe zrozumienie pojęcia czasu i organizacji oraz dają poczucie bezpieczeństwa i spokoju, zapewniając mu zdrowy rozwój. Oto jak wygląda nasz dzień w HAPPY KIDS:
6:00 – 9:00
- Schodzenie się dzieci, inicjowanie rozmów indywidualnych z dziećmi, zajęcia opiekuńcze, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
- Swobodna zabawa według zainteresowań, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
- Zabawy integrujące, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
- Praca indywidualna, obserwacje pedagogiczne.
- Czynności higieniczne.
- Śniadanie - wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, rozwijanie samodzielności przy spożywaniu posiłków.
9:00 – 14:00
- Czynności higieniczne po śniadaniu, mycie zębów.
- Zajęcia dydaktyczne inspirowane przez nauczyciela, realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
- Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo – ogrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu ogrodowego.
- Zajęcia dodatkowe.
- Przygotowanie do obiadu - wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, rozwijanie samodzielności przy spożywaniu posiłków.
- Obserwacje pedagogiczne.
- Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, spokoju i odpoczynku – wyciszenie poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej oraz bajek czytanych przez nauczyciela.
- Zabawy badawcze, gry i zabawy ruchowe.
- Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy w kącikach tematycznych.
- Swobodna zabawa dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, techniczne.
- Czynności higieniczno – porządkowe przygotowujące do podwieczorku doskonalenie umiejętności samodzielnego estetycznego spożywania posiłków.
14:00 – 17:00
- Swobodna zabawa dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, techniczne.
- Praca indywidualna i grupowa z dziećmi, zajęcia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. Zabawy inspirowane przez dzieci, tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania.
- Obserwacje pedagogiczne.
- Zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie przedszkolnym, zajęcia dodatkowe.
- Zabawy badawcze.
- Pobyt w ogrodzie przedszkolnym.
- Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.